fot2

Paulina Kulma

PSYCHOLOŻKA PSYCHOTERAPEUTKA

Psychoterapia poznawczo- behawioralna, diagnoza ADHD

Wykształcenie:
– Uniwersytet SWPS – magister psychologii
– Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej – IPZ
-Uniwersytet SWPS – studia podyplomowe Diagnoza psychologiczna w praktyce klinicznej  
-Szkoła Psychoterapii – Inter Ego (w trakcie)

Szkolenia:
-Wspieranie rozwoju i terapia dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu –
CRP
-Jak przeprowadzić interwencję kryzysową wobec dziecka/nastolatka, który
chce sobie odebrać życie – Dialoteka
-Uprawnienia Diagnostyczne Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 – PTPiP (nr
14/13/02/24/SB5)
-Certyfikowane szkolenie ADOS-2 w praktyce klinicznej (nr 24/130)
-Zespół Aspergera w odniesieniu do spektrum zaburzeń autystycznych –
diagnoza i terapia – CRP
-Terapia dziecka z autyzmem – wybrane modele – CRP
-Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia – Fundacja Pomoc Autyzm

Doświadczenie

Doświadczenie zdobywałam w szkole rozwojowej dedykowanej dzieciom w spektrum autyzmu, pracowałam w przedszkolu integracyjnym prowadząc terapię i wspierając dzieci ze specjalnymi potrzebami kształcenia. Pracowałam jako terapeuta środowiskowy, przeprowadzałam konsultacje diagnostyczne oraz terapię psychologiczną w niepublicznej poradni zdrowia psychicznego z ramienia NFZ. Pracuję także na czacie i telefonie zaufania dla dzieci i młodzieży, wspierając młode osoby w kryzysach.

O mnie

Aktualnie jestem w trakcie 4-letniej szkoły psychoterapii (Akademia Psychoterapii
InterEgo) w nurcie poznawczo-behawioralnym wraz z uwzględnieniem osiągnięć trzeciej fali CBT. Są one holistycznym podejściem do osiągania dobrostanu psychicznego, gdzie ważne są wartości, uważność, czy duchowość, jak i kontekst doświadczeniowy, które są integralną częścią każdego z nas. W pracy kieruję się poznaniem unikalności i potrzeb każdej osoby, empatią i akceptacją, tak, by proces w którym jesteśmy wspólnie był jak najbardziej komfortowy, bezpieczny i skuteczny.
Podczas pracy z najmłodszymi istotnym elementem mojej pracy jest wsparcie i psychoedukacja rodziców z włączeniem podejścia NVC opierającego się na komunikacji empatycznej.

Prywatnie uwielbiam spacery po lasach i wędrówki bez celu. Lubię czytać książki i interesuje się wszystkim co w danym momencie jest dla mnie ciekawe.
Doceniam również czas w domu spędzany z moimi czterema kotami.