kardaś

Natalia Kardaś

PSYCHOLOŻKA DIAGNOSTKA

Terapia psychologiczna, Terapia gestalt, diagnoza ADHD

Wykształcenie:
– Jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia, specjalność zdrowie i rozwój – Uniwersytet SWPS (2017-2022 r.),
– Kryzys i interwencje kryzysowe – studia podyplomowe, Uniwersytet SWPS (2022-2023 r.),
– Studium Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w podejściu Gestalt – Szkoła Psychoterapii Gestalt w Warszawie (04.2025 – 03.2026 r.).
 
Szkolenia:
– Interwencje terapeutyczne w pracy z dziećmi,
– Interwencja kryzysowa wobec dziecka/nastolatka, który chce odebrać sobie życie,
– Jak prawidłowo diagnozować i wspierać pacjenta w tranzycji w dysforii płciowej?
– Kreatywne interwencje poznawczo-behawioralne w terapii zaburzeń lękowych dzieci i młodzieży,
– Jak być specjalistą LGBT+ friendly?, Osoba LGBT+ w gabinecie psychologa,
– ADHD u osób dorosłych – diagnoza różnicowa,
– Przeprowadzenie testu MOXO i jego interpretacja w diagnozie ADHD,
– Praca z młodzieżą w oparciu o TSR,
– Zrozumieć rodzinę,
– Praca z dzieckiem nad stłumioną złością i innymi emocjami w oparciu o model V. Oaklander,
– Relacja terapeutyczna jako dźwignia zmiany w psychoterapii i pomocy psychologicznej,
– Zachowanie standardów etyki w pracy psychoterapeuty i psychologa,
– Postępowanie w przypadku zgłoszenia przemocy domowej przez dziecko.
 
O mnie:
Jestem absolwentką psychologii o specjalności klinicznej na Uniwersytecie SWPS w Warszawie.
Dotychczasowe doświadczenie zawodowe zdobyłam pracując jako psycholog w żłobku, przedszkolach, Gminnych Ośrodkach Pomocy Społecznej oraz prywatnych placówkach zajmujących się diagnozą i wsparciem osób małoletnich w trudnościach na tle emocjonalnym. Od początku 2023 r. pracuję jako starsza konsultantka na Telefonie Zaufania dla dzieci i młodzieży, gdzie wspieram nastolatków doświadczających przemocy domowej, przemocy rówieśniczej, kryzysu samobójczego, bieżących trudności szkolnych i relacyjnych.
 
Głównym obszarem mojej pracy jest wsparcie dzieci i młodzieży od 9 roku życia w budowaniu zdrowego poczucia własnej wartości, samoregulacji oraz rozwijaniu współczucia i łagodności wobec siebie. Wsparcie znajdą u mnie dzieci doświadczające wszelkiego rodzaju kryzysów, przemocy rówieśniczej i trudności egzystencjalnych. Pomagam młodym osobom w budowaniu zdrowej relacji z jedzeniem i własnym ciałem. Szczególne miejsce w mojej pracy zajmuje wsparcie młodzieży LGBTQ+ zmagającej się ze stresem mniejszościowym.  
Poza wsparciem psychologicznym zajmuję się diagnozą ADHD u dzieci i dorosłych.
 
W kontakcie z dzieckiem i nastolatkiem zależy mi na stworzeniu relacji opartej na autentyczności, poczuciu bezpieczeństwa oraz życzliwości wobec wszelkich przeżyć i doświadczeń młodej osoby. Jestem zdania, że relacja oparta na wymienionych filarach pozwoli młodej osobie poznać i zrozumieć swoje emocje, potrzeby, nieadaptacyjne przekonania na temat siebie, świata i innych ludzi. Wierzę, że jest to niezbędny krok ku rozwinięciu leczącej postawy współczucia wobec siebie oraz samoakceptacji dalekiej od krytycznego doświadczania siebie.
 
Dużą wagę przykładam do zdobywania nowej wiedzy poprzez udział w szkoleniach i kursach. Nieodłącznym elementem mojej pracy jest udział w superwizji grupowej i indywidualnej, a także stałe uczestnictwo w psychoterapii własnej. Postępuję zgodnie z kodeksem etyki zawodu psychologa.